תאטרון

הלימודים במגמה משלבים היכרות של היסודות העיוניים של עולם התיאטרון עם התנסות בעשייה תיאטרונית. ההתנסות המעשית כוללת: משחק, תנועה, בימוי והפקת קטעי הצגות אישיים וקבוצתיים.

הדגשים בלימודי המגמה הם על פיתוח ההיבט היצירתי, עבודה קבוצתית והתמודדות עם הפקה תיאטרונית על כל מרכיביה כמכלול שלם.

במסגרת הלימודים מתקיימת צפייה מודרכת במספר הצגות רפרטואריות בכל שנה.

 

נושאי הלימוד:

שפת התיאטרון

סגנונות בתיאטרון

פרויקט גמר בתיאטרון מעשי

סדנאות הפקה, סדנאות משחק, סגנונות בימוי ועיצוב

פרויקט גמר – העלאת הצגת תיאטרון וכתיבת ספר בימוי והפקה

 

דרישות הקבלה למגמה:

ענין וסקרנות בתחום התיאטרון, מוכנות לעבודה בצוות, מוטיבציה ומחויבות לעבודה מעבר לשעות הלימודים בתקופות של חזרות.

 

ההתאמה למגמה כוללת:

·       סדנת היכרות והתנסות בתנועה, קול ואלתור בתיאטרון

ראיון אישי

תכנית העשרה - תאטרון

העיסוק בתיאטרון והחשיפה לאמנות זו הם כלים חינוכיים באמצעותם מפתחים התלמידים יכולות רגשיות ואינטלקטואליות מגוונות. יכולות אלה באות לידי ביטוי הן בקשר של התלמידים אל עצמם כמתבגרים היוצאים אל העולם, והן בקשר שלהם אל הסובב אותם – חברים לקבוצה, בית הספר והקהילה.

 

במסגרת העשרה בתיאטרון ישתתפו התלמידים בכיתה י' בסדנא לקראת הפקה המתבצעת בקבוצה קטנה, בהנחיה צמודה של במאי שבסופה תועלה הפקת גמר. 

בכיתה י"א ישתתפו התלמידים בסדנא בה יכינו את ההפקה המשותפת לכל סדנאות האמנות: מחזה או מחזמר שבו יבואו לידי ביטוי האומנויות השונות: תיאטרון, תיאטרון במה, מחול, מוסיקה, קולנוע ואמנות פלסטית.

הפקה זו מוצגת בפני קהל מוזמנים רב וזוכה להצלחה רבה.

בכיתה י"ב מתקיים סמינר בן יומיים הפותח את תהליך היצירה של הפקת הגמר.

תלמידי הסדנא יזכו לליווי פרטני ואינטנסיבי בתהליכי היצירה השונים במהלך שלוש השנים.

התלמידים ישתתפו בסדנאות תנועה ובימוי באופן קבוע, וייהנו ממפגשים עם יוצרים וסדנאות אורח.

במסגרת העשרה נקיים נסיעה משותפת וצפייה מודרכת במספר הצגות רפרטואריות בכל שנה.

 

ניתן לגשת לרסיטל בתיאטרון – בהיקף של 5 יח"ל נוספים.

הגדרות כלליות כניסה למערכת