חינוך חברתי
החינוך החברתי– ערכי הוא עבודת קודש, הוא המסד שבלעדיו לא תתקיים חברה. אבל ראשית ראוי שיהיה שם אדם, מחנך, שיעבוד עם הקדושה הזאת ויאפשר לה חיים משמעותיים המשלבים למידה ומעורבות עצמאית לצד התמסרות וקידום תכנים בעלי ערך, הנזרעים על קרקע פורייה.
הצוות החינוכי בבית הספר שלנו שוקד על הגשמת סביבה חינוכית – חברתית, הניכרת במעורבות ועשייה יוצרת ובמעשה הראוי להגשמה. מעשה שחווים אותו מתוך התלהבות ועניין, מתוך הנעה פנימית והגשמה עצמית ומתוך הכרה כי המעשה הולם את איכות מעגלי התרבות, היצירה, המוסר והערכים שלאורם אנחנו מחנכים.
עבורנו, המחנכים בבית הספר "מנור כברי" חינוך חברתי הוא חווית הצמיחה והסיפוק מבחירות ומעשים שיש בהם זיקה משולבת לייחודי, האישי – והחברתי, מוסרי. מסכת שלמה של התקדמות ממצבי האישי, הקיומי, הנתון, לקראת מה שאני יכול להיות וראוי שאהיה.
החינוך החברתי ערכי הוא אחד מעמודי התווך של בית הספר "מנור כברי".
הוא מבוסס על עבודה משותפת של מורים ותלמידים המאפשרים שיח חינוכי פתוח ויצירה משותפת של תכנים ותוכניות המתקיימות בסדנאות, בימי שיא, ביוזמות של תלמידים ורצון להתחדש ולהיות מותאמים למתרחש מתוך עיסוק בנושאים מגוונים.
במהלך שלוש השנים שותפים התלמידים בתוכניות חינוכיות שונות: מניעת השימוש לרעה בסמים ובאלכוהול, זהות אישית ויהודית – ישראלית, הכנה לצה"ל ולעתיד משמעותי, הכרת ה"אחר", תרבות ישראל, חברה וכלכלה, שאלות מגדר ואחרות, יחסי יהודים ערבים, התבוננות ברבדים המרכיבים את החברה וסוגיות נוספות המעסיקות את בני הנוער ואת החברה בישראל.
במסגרת "סל תרבות" צופים התלמידים בהצגות ובמופעים שונים ונפגשים עם אמנים ויוצרים פעילים המעשירים את תכנית הלימודים ומלווים את היצירה המתרחשת בתוך בית הספר.
בבית הספר פועלת "מועצת תלמידים" המורכבת מתלמידים שבוחרים להיות גוף מנהיגותי פעיל. מועצת התלמידים שלנו מניעה את עצמה לפעולה מתוך תכנית מגובשת וגמישות להתרחשויות אקטואליות. מועצת התלמידים פועלת בתחומי בית הספר ובעשיה פנימית כמו גם בפעילות נמרצת בנושאים המטרידים את החברה הישראלית.
בית הספר שלנו הוא בית. בית ליוזמות תלמידים לעשייה מבורכת ופעילויות המתקבלות בפתיחות ומתורגמות אל תוך העשייה של בית הספר כולו. שטח בית הספר הייחודי, מזמין את התלמידים להשתמש במרחביו לפעילות התורמת לאווירה מיוחדת המצמיחה מערכת יחסים נעימה וביתית.
תכנית העשרה - חינוך חברתי
במסגרת תכניות העשרה ישתתפו התלמידים במספר תכניות חברתיות המשלבות היכרות עם החברה בישראל על קהילותיה השונות. התכניות מעודדות מעורבות חברתית ופוליטית.
בכיתה י': יתקיים סמינר בן יומיים בו ילמדו את נושא השימוש לרעה בסמים ובאלכוהול ואת נושא ההתמכרויות בכלל. הסמינר מתקיים במהלך יומיים בסביבה הקרובה והוא מונחה על ידי קבוצת עמיתים מהשכבה, שהוכשרו לתפקידם. בסמינר משולבות הרצאות, הצגה, מפגש עם אנשי מקצוע ומפגש עם סיפורים אישיים.
בכיתה י"א: יתקיים סמינר זהות יהודית בירושלים. במהלך שלושה ימים התלמידים ילמדו, יבקרו באתרי מורשת ויפגשו עם אנשים מזרמים שונים ביהדות. הפעילויות והמפגשים מעודדים שיח ומחשבה עצמית.
בכיתה י"ב: יתקיים סמינר בנושא חברה וכלכלה. הסמינר, הנמשך שלושה ימים, מתקיים בתל אביב ובדרום הארץ. הסמינר מונחה על ידי קבוצה מתלמידי השכבה, הנבחרים להיות עמיתים ומוכשרים לאורך שלושה חודשים לתפקידם.
התכנית מבררת ומבהירה לתלמידים את השאלות המורכבות העומדות בפני אדם בוגר בישראל.